Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2008-02-03, 11:07
Agistri Agistri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 9
Standard Sv: Båtresa Agistri

Kul att ni ska åka till Agistri. Jag har varit där flertal gånger, nu senast under julen 2007!

Om ni landar sent kan det bli lite klurigt att ta sig ut till Agistri samma kväll. Sommaren (eller rättare sagt påsken) 2007 började Flying Dolphin trafikera Agsitri. vad jag minns gick det en tur vid 20 från Pireaus direkt till Agistri.

För resan till Epidauros har jag ett mycket smidigare alternativ än att åka via Methana. Sommaren 2007 gick det att åka direkt från Milos till Epidauros med flying dolphin på lördagar. Båten gick 6.40 och tillbaka vid 16. Gjorde själv aldrig den turen, men om möjligheten fås ska jag åka dit denna sommar.

Agistri Express är ett utmärkt sätt att ta sig över till Agistri med då den angör både Skala och MIlos. Problemet är dock att den är ur funktion för stunden. Grekerna betalade bara för service på en motor och då gick den andra sönder. Istället går Jamaica Watertaxi på Agistri express' tider.

Tidtabeller för dolphin finns på www.gtp.gr (om man nu får posta webadresser på denna sida........)

jag har även en hemsida om agistri, men tyvärr får jag inte lägga adressen här

Hoppas att ni får en trevlig resa
Svara med citat