Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2018-12-04, 17:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Att tjäna pengar på Mylopotas beach

Jag sålde tre bilder under den första månaden, sedan gav jag upp och gjorde annat. Jag hade en del pengar med mig (fanns ju inga bankomater på den tiden) så jag klarade mig ganska bra. När pengarna till sist tog slut gick jag till banken som hjälpte en kompis i Sverige att telegrafera ner pengar. Det tog en vecka att få pengarna.

På romanen skrev jag bara några sidor på fem månader. När jag kom hem skickade jag det halvfärdiga manuskriptet (jag hade skrivit hemma innan jag åkte till Ios) till fem bokförlag. Jag fick svar av tre: två skrev tack men nej tack, ett skrev att det ”fanns något där”, och skickade med deras manuskriptpapper som jag skulle använda för att skriva klart romanen. Då blev jag glad, så glad att jag slutade skriva.

Jag tycker fortfarande att mitt romansynopsis är bra, och jag är säker på att boken skulle bli en succé (nåja), om det inte vore för den där lilla detaljen att den aldrig kommer bli skriven. Handlingen sparar jag för mig själv, men titeln kan ni få: ”Den nakna statisten”.
Svara med citat