Visa ett inlägg
  #31  
Gammal 2008-08-20, 16:02
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Rätt klädsel på taverna ?

Jag brukar knappt ens ha med mej långbyxor till Grekland så för min del blir det shorts till middagen, sedan försöker man ju hålla så att man är ren och fin i övrigt då man är ute. Att börja ha långbyxor på sej då det är 30 grader varmt på kvällen går jag bara inte med på.
En jämförelse som jag kom på så här helt plötsligt. Då vi var i Sri Lanka för några år sedan var det uppe i bergen bara runt 15-17 grader på kvällen. Vi hade tunna långbyxor på oss men lokalbefolkningen och de som serverade hade vinterjacka och stickad mössa. Tycker ni som säger att man ska ta seden där man kommer på allvar att vi också borde ha haft vinterjacka och stickad mössa på oss på middagen?
Då det gäller att komma i bar överkropp till matbordet så skulle det inte falla mej in ens här hemma även om det bara är lilla dottern och jag vid bordet, jag höll faktiskt på att slänga ut en gäst hos oss för ett par veckor sedan då han satte sej med bar överkropp vid frukostbordet direkt efter morgonduschen men jag orkade hålla mej då de var lite stressade innan avfärd.

Mvh Janérik
Svara med citat