Visa ett inlägg
  #19  
Gammal 2021-09-26, 16:53
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 749
Standard Sv: Vink, vink från Agios Nikolaos

Nyss hemkomna efter sol o bad på den fina stranden Almyros. De missade att ta betalt av oss, 10 € för 2 sängar, parasoll och 2 flaskor vatten.
Vi badar kanske fler gånger där så det jämnar nog ut sig Men imorgon vespar vi till nåt annat ställe.

På morgonen entrade vi "vitavespan" mot bergsbyn Kritsa'. På håll ser det ut som om gud har strött ut en handfull sockerbitar över berget.
Byn var otroligt fin med små gamla, smala gränder och stenhus med många år på nacken.
Handlade oliver och lite annat i en av de pittoreska butikerna. Där blev vi bjudna på Ozoulikör med kaffesmak. Sött o gott! Det blev några timmars vistelse och många foton. Tack för tipset!!
Hittade en Lidlbutik på tillbakavägen. Himla billigt vin där. Synd att det inte går att bunkra till hemresan även om Gullan-väskan sväljer en hel del.
Det är lite bökigt att åka i centrum av A.N för allt är enkelriktat och backigt. Nu gillar jag ju att puttra sakta så man hinner se allt, men om mannen skulle köra i den snigelhastigheten jag önskar så hade vi vält, säger han.

Gott o grekiskt har vi ätit. Testade ännu ett kalimeratips; Avli. Mysigt och trevligt. Fick min efterlängtade Stifado.
Ikväll har vi bokat ännu ett tips; Pelagos. Försökt komma in 2 gånger men alltid fullt så nu är man nyfiken. Annars är det inte mycket folk här. Precis lagom och grekerna själva står nog för huvuddelen.
Munnskydd tar vi på när vi handlar, annars känns allt som vanligt och man tänker knappt på skitviruset.
Från vår balkong ser jag nu på ett stort kryssningsfartyg som plötsligt var ankrat här imorse.
Det ser precis ut som på bilden de använder på hotell Cretas hemsida.
Och Maji..sjön ligger så fint kvar!
/ Kajja ..nu med 24 grader i skuggan.
Svara med citat