Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2021-09-24, 17:53
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 749
Standard Sv: Vink, vink från Agios Nikolaos

Första dygnet är nu avverkat här.
Lägenheten är superbra. Vi märkte att ACn brummade men hittar ingen kontrolldosa. Väldigt behagligt på natten men detta ska ju inte ingå.
Läste på hemsidan att "individuelt reglerad AC i ett av rummen mot avgift"..ja det måste ju va vårat då, men hur ska vi göra? Säga till och missa nåt dom har missat att stänga av eller inte säga nåt och riskera 70€ vid utcheckningen??
Igår hamnade vi på Embassy restaurang som Thoper rekommenderade. Startade med en efterlängtad ouzo. Därefter delade vi på mossaka, prawns saganaki och cheece saganaki och ett krus rött. Bjöds på oliver, tzatziki och tomater innan. Efter maten kom det in sedvanlig raki och honungsmelon och vindruvor. Hela kalaset slutade på ynka 36€. Mysigt ställe och trevlig personal.
Vi har även hittat de andra restaurangerna som nämndes i den andra tråden.
Idag har vi slappat på bystranden. Blå himmel och stora vågor. Det fick bli kärringdopp för min del för jag vill inte påkalla räddningsutryckning.
Väldigt lugnt o skönt här. Har hört tyska, engelska o svenska. Ett par dagar till så vet jag nog vad jag tycker om självaste orten. Allt är så nytt.
Nu är mannen och bokar vespa nånstans tills imorgon. Själv sitter jag och blickar ut på de vackra Kretabergen, havet och ön som jag nu har döpt till Älskön istället Ett glas rött och soulmusik från plattan är pricken över iet denna grekafton. Åh, nu ser jag mannen komma med vespan!! En vit, som jag önskade! Sånt är viktigt
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2021-09-24 klockan 17:59.
Svara med citat