Visa ett inlägg
  #337  
Gammal 2020-06-29, 14:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Längtansfulla bilder inför kommande resor till Grekland




Dagens längtansfulla nedräknarbild är från Ios.

Jag spenderade mycket tid på Ios under 1980-talet. På den tiden fanns det bara en väg på ön och den gick från hamnen till Mylopotas beach, via Chora. Så mycket mer behövdes inte, för det var i det området jag spenderade all min tid.

Det hände att jag gjorde en båtutflykt till strandparadiset Manganari, men oftast häckande jag i Chora och på Mylopotas, och någon gång gick jag ner till hamnen för att säga adjö till någon stackare som skulle resa hem. Det var inte bara jag som gjorde så, det gällde i princip alla som var på Ios då.

1986 var jag cirka sex månader på Ios, och under dessa sex månader var det ni ser på bilden allt jag såg, och jag älskade det. Längst ner till höger i bild ligger Drakos Taverna, sedan stranden Mylopotas och byn uppe i bergen är Chora. Vad som inte syns på bilden är Bob Dylans hus, stränderna Kolitsani och Valma (som vi också spenderade mycket tid på), hamnen Ormos samt hamnstranden Gialos.

Mylopotas är för övrigt en av Greklands vackraste stränder och Chora är en av Greklands vackraste byar, om ni frågar mig.
Svara med citat