Visa ett inlägg
  #50  
Gammal 2014-06-12, 16:56
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Sv: Tio öar på tre veckor

En kort hälsning från fina Antiparos. stort sett hela ön. Inte mycket folk. En sak som jag noterat är att det har varit få rumsuthyrare i alla hamnar jag varit i, till och med på Naxos var det bara några få. Här på Antiparos stod det två rumsuthyrare i hamnen när jag kom. Enligt flera jag talat med är det få som kommer obokade i år.

En annan sak jag har noterat är att det finns WiFi i princip överallt. Till och med små gyroshak erbjuder trådlöst internet. Så nu sitter folk överallt och blänger i sina telefoner, i stället för att ta del av livet som pågår runt omkring.




Jag har som sagt kört runt ön idag. Har ju varit här många gånger förut, och jag tycker inte att det har hänt så mycket sedan sist. Jag började dagen med att gå ner i grottan. Det var lite läskigt eftersom jag var så tidigt ute, och var därför ensam därnere.



Antiparos Cave.


Jag tror att jag sett alla stränder på ön under dagen. I alla fall alla som går att nå med moped, och kanske en kort promenad. Finast var det – som vanligt – i Agios Georgios.



Agios Georgios.


Vädret är väldigt bra. Något oväder dök inte upp och verkar inte heller vara på väg. Det blåser en del på sina ställen. Bland annat i Pounda på Paros, där nedanstående är bild är tagen. Jag är här för att fotografera, och hittills är jag supernöjd med bilderna. Bilden nedan är tagen med stark zoom från Psaraliki 2 på Antiparos, och snubben på bilden seglar utanför Paros. Bra zoom.



Men på Psaraliki 2 var det nästan ingen vind alls. Det gäller att vara på rätt plats.



Psaraliki 2.


Det kanske bästa med den här dagen är att jag har sett två nya fågelarter. Yippie! Styltlöpare och bronsibis. Båda sågs i våtmarken vid Psaraliki 2.



Bronsibis.


I morgon kör jag över till Paros för att se vad som har hänt där sedan sist.
Svara med citat