Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2010-09-22, 20:18
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Dag 28. Paros. Naoussa.

Så här skrev jag i gårdagens tråd från er resa.

"Vad gäller Astypalea är jag givetvis lite nyfiken på vad som fick er att känna så. Men jag känner också att det är positivt att ni kan förmedla känslan "Aldrig mera". Det handlar om trovärdighet. Även om man är Greklands-freak så kan inte allt vara toppen. Det är det som har fått mig att uppskatta era e-guider. Ni har förvisso aldrig där skrivit "Aldrig mera" i det jag har läst. Men beskrivningarna och omdömena är i mitt tycke mycket balanserade. Därav förstår jag också av ert uttalande att ni verkligen inte fick en hit på Astypalea. Men allt kan ju inte vara pärlor, eller .........."

Förstår mycket väl att ni måste vara försiktiga med valören på era omdömen. Och jag vidhåller fortfarande att ovanstående stämmer på mina intryck från era rapporter. Men onekligen så väcker er mycket knapphändiga kommentar om Astypalea ändå funderingar hos mig. Tycker att det också bör vara möjligt att på ett balanserat sätt beskriva det som inte faller en i smaken. I annat fall är risken att den positiva sidan av skalan får fel proportioner.

I den mån det går att i försiktiga ordalag lätta något på förlåten om varför ön inte föll er i smaken, så skulle det kanske gynna både trovärdigheten när ni ger positiva omdömen, och även ge en balans till den negativa reaktionen på Astypalea. Då kan man förhålla sig till lite mera fakta istället för att allt lämnas åt fantasin. Det var det om det.

Hoppas nu att dagarna på Paros kan vrida tillbaka de sköna känslorna i er resa och att vi kan se fram emot mera intressanta rapporter och härliga bilder. Naoussa är ju en riktigt mysig by.

Ha det gott.
Mats
Svara med citat