Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2005-09-20, 09:00
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: grekiskt i Göteborg

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Jag hade också tänkt föreslå Lilla Tavernan, men eftersom jag inte vet hur mässan ligger i förhållande till den, så lät jag bli.

Men där lär du i alla fall inte bli besviken Tommy! Jag har varit på tre av Gbg:s grekiska restauranger, förutom LT; Paros och Mykonos. Alla tre är mycket bra och väl värda ett besök, men LT är i en klass för sig!


Själv ska jag till Umeå den veckan, men där finns det väl obegripligt nog fortfarande ingen taverna...
Nej ingen taverna men många andra trevliga restauranger och barer. Sista året har det öppnat flera nya ställen bla en tapasbar och Mucky Duck är helt ombyggt och målgruppen är kulturintresserade kvinnor. En av stadens greker öppnar tillsammans med några andra snart ett nytt ställe om han inte redan öppnat men jag vet inte hur stor den grekiska influensen blir. Lottas är populärt bland lite äldre publik och där är dryckessortimentet bra och maten faktiskt ganska välsmakande. Om du har tid kanske du skulle vilja ses över en kopp kaffe eller ett gas vin. Hör av dig i så fall.

Eva
Svara med citat