Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2015-01-24, 22:31
msts avatar
mst mst är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 354
Standard Sv: Tips på resmål och hotell

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag är också ljudkänslig (tinnitus) och har några favoriter i Grekland dit jag åker för att slippa ljud och stress (framförallt ljud från bilar och mopeder som jag avskyr) men alla dessa ljudlösa platser kräver båtresa.
Janne, skulle inte Astypalea kunna fungera? Har inte varit där (ännu), men man kan flyga dit och det verkar ju vara en lugn ö. Om man väljer ett relativt stort hotell, kan man säkert ta sig "till o från" med bil/taxi. Så klart viktigt att kolla med hotellet först.

Till frågeställaren:
Min upplevelse är att man kan be om ett rum där inte trafiken stör, eller ha andra önskemål. Problemet är oftast att ljudisoleringen MELLAN rummen är det som stör mest.
Titta på öar med flygplatser.
Bara ett exempel; trots att Samos och Pythagorion är en MYCKET kuperad ö och ort, finns det hotell med vacker utsikt och tystnad, men ändå med biltillgänglighet. Detta då ingången ligger på motsatt sida och alldeles vid stora vägen. Dock inte pool..
Finns även större hotellkomplex med pool (ej AI) där jag tror man kan finna en lugn hörna och åka in till staden vb.
Lycka till med letandet!
Svara med citat