Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2013-12-29, 22:53
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Ge mig inspiration, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Kari här på forumet var ju både på Peloponessos och Kreta på en resa och hon ger säkert gärna info!
Lycka till med planeringen! Lissi
Jeg gir gjerne info , om du Marja synes norsk er "forståelig" da

Vi var ca 2 uker på Peloponnes før vi reiste videre til Kreta i høst, delte tiden mellon veldig trivelig steder Nafplio, Kardamili og Gythio
- i Koroni, som du nevnte, har vi bodd tidligere, det er også en veldig trivelig by/fint område
Vi likte oss virkelig godt i Gythio, det er også praktisk å b o der en natt eller fler om turen videre går derfra til Kissamos
I Kalamata har vi kun vært på korte besøk, har overnattet der en natt, og er ikke så veldig godt kjent! Men om du vil besøke en litt større by/stad er den fin, og er et bra utgangspunkt om du vil besøke steder i området

Du skrev at du liker båtreiser, og det er bra om du vil reise strekningen Kalamata - Kissamos, for den turen tar tid!
- det gikk flere båt(er) pr uke mellom Gythio og Kissamos i "sesongen" i år.
Da vi reiste, gikk det kun e n båt i uka, det var så sent som 23 okt, båten het "Vitzentos Kornaros" ( LANE Lines) og d e n turen tok også sin tid, ca 8 timer!
- turen gikk via Kythira og Anti Kythira, jeg forstår godt at du er interessert i å besøke Kythira

Men du må kanskje gjøre noen valg - 3 - 4 uker er i utgangspunktet en lang og deilig ferie - men b å d e Peloponnes - Kythira og Kreta høres litt mye ut for meg, i alle fall om du vil besøke flere steder på disse reisemålene.
Når man ikke har egen bil, men bruker buss, tar det t i d å forflytte seg på Peloponnes, d e t er det greit å være klar over.
Vi fikk noen nye erfaringer ang bussbytter / ventetid på neste buss , men med pensjonistferie på 52 dager, kan man senke skuldrene og la ting ta den tiden de tar

Fortsatt God Planlegging, Marja - og spør meg gjerne om du tror jeg kan hjelpe
Svara med citat