Visa ett inlägg
  #85  
Gammal 2015-06-24, 23:49
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Eurokrisen - den ENDA tråden i ämnet

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Om de inte tar kort i nuläget är inte så konstigt tycker jag. Med risk för att bankerna går i konkurs, att uttagen från bankomater och konton begränsas osv.
Men att man för boendet inte vill acceptera kort utan vill ha cash är ju inte ett fenomen som uppstått nu till följd av oro för bristande tillgång på kontanter. Det har ju varit så alltid. Det och frånvaron av kvitto gör att jag är böjd att instämma i Wolfens tankar.

Och så länge man accepterar att det är godtyckligt hur mycket skatt man redovisar och betalar in så ter ju sig tjafsande om moms- och andra skattenivåer som ganska meningslös skuggboxning.

Det leder dessutom mig vidare till nästa fundering beträffande den återstående posten i stödpaketet och dess utbetalning. Jag tänker ..... "Och sen då????" Om inga mera åtgärder ska vidtagas, kommer Grekland ändå plötsligt, genom någon gudomlig kraft eller annat, att få finanserna att gå ihop och inte längre behöva mera stöd???? Den frågan tycker jag kvarstår oavsett vad man vill anföra om medmänsklighet och annat.

Masse