Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2018-11-13, 17:15
lindaswedens avatar
lindasweden lindasweden är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Bjärred
Inlägg: 71
Standard Sv: Öluff i kykladerna med start på Paros

Citat:
Ursprungligen postat av kize Visa inlägg
Nu har vi aldrig varit på Koufonissi, men väl Naxos, Paros o Antiparos. För mig låter 200e per natt orimligt högt! Varför ett helt hus när det finns fina studios med ett eller två rum att hyra. Tänker att man sover bara där, är ju ute hela dagen på tur eller vid strand. Där kan ni säkert komma ner i kostnad! Kan rekommendera Honeymoon Beach Hotel i Perivolos på Santorini. Liten pool finns, bubbelpool på taket, övärldens godaste mat lagas av Julia o ni har bara några minuters promenad från en strand som inte är helt överbefolkad. Önskar er en härlig resa!

Stort tack för tips gällande boende på Santorini! Ska kolla upp det!
Ja, kostnaderna för boende kan verkligen variera! Under alla år som jag har semestrat i Grekland (uppe i cirka 30 besökta öar nu) har min ekonomi sett väldigt olika ut – har som fattig student bott på rum som kostat 10 euro/natt som minst (och varit hur nöjd som helst) men har nog heller aldrig betalat mer än 200 euro/natt, även om det såklart finns svindlande dyra alternativ om det är vad man letar efter...



Numer lägger jag tämligen stor vikt vid boendet och uppskattar små, familjeägda/personliga hotell som har det lilla extra vad gäller inredning och arkitektur. Det brukar hamna på ca 150-180 euro/natt för en familj på 2 vuxna och 2 barn. Men alla har ju olika preferenser och önskemål. Så är det ju med det mesta. Tur att Grekland erbjuder så många valmöjligheter och att det främst finns mindre familjeägda boenden – det är vi nog många som verkligen uppskattar!
Svara med citat