Visa ett inlägg
  #70  
Gammal 2019-03-23, 23:33
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Rhodos/Karpathos april 2019

Lördag 23.3
Hejsan!!
Idag har jag chattat med bl.a Xronis Panaretos. Det blir en ny kock på Pelagos, och han berättade vad killen hette, men de glömde jag...
Jag tog upp väskan ikväll, men mandolan passar inte i den, men en fiol utan väska går ner....Men väskan är lixxom halvmjuk, så jag vet inte om jag vågar...eller så tar jag min billigaste fiol...Eller så lånar jag en fela av Mimis Panaretos, och tar med en stråke istället...Nåja, det blir som det blir... Ska som sagt upp till Torsby nästa fredag, sen åker jag till Stockholm, antingen på lördan eller söndan, så kan Sten-Anders å jag ta en sväng till Åland och hans två små öar, och greja lite me bryggor, bastun,etc...
Xronis berättade att det var ganska varmt på Karpathos idag, och ingen blåst. Glömde fråga var han var, men han var väl på Del Mar, stället som hans brorsa Georgios med fru driver, och som visst är öppet jämt å ständigt.
Härhemma har jag förberett resan genom att gå igenom två gräsklippare, startat, oljat och fyllt på bensin samt en full dunk. Har en snäll granne, Tobias, som täcker för mej på gräsklippningssidan...Satte på sommardäcken i fredags, det är alltid trevligt och så tyst bilen blir! Har även kört motesykklen flera ggr, men är försiktig, för det finns fortfarande grus här och där...
Hoppas att få träffa några Kalimister på Rhodos och/eller Karpathos....
Vi ses!!
Mikke
Svara med citat