Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2019-05-22, 12:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Boka boende eller inte

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe S Visa inlägg
När vi började resa runt i den grekiska övärlden, bokade vi aldrig rum. Tror inte att det gick på den tiden, vi följde med ”roomsarna” som mötte upp i hamnen
Det där är egentligen ganska intressant, att det inte gick att boka i förväg. Det gick att boka, men det var väl ytterst få som gjorde det. Jag minns en gång när vi kom till Ios för massor med år sedan, tog bussen till Chora och gick till samma pensionat som vi brukade på bo. Döm om vår förvåning när vi fick höra att det var fullbokat! Katerina sa: John (hon kallade mig så) du skulle ha ringt och bokat! Du har ju mitt telefonnummer.

Men att ringa och boka fanns inte på kartan.

Sedan kom internet och förändrade allt. Att boka vi mejl blev allt vanligare. (Fax fanns ju också men det tror jag inte många använde.) Bokningsajterna förändrade allt när de kom. Helt plötsligt blev det möjligt att boka hotell utan att ha kontakt med ägarna.

Idag har vi kommit ytterliggare några steg på vägen: man bokar hyrbil i förväg, man bokar båtbiljetter i förväg, man bokar transfer och taxi i förväg, och från och med i år kan man till och med boka solstolar och parasoll i förväg.

Undra vad nästa steg blir?
Svara med citat