Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2007-04-01, 15:47
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Den autonoma munkrepubliken Athos

Jag blev utsatt för ett SERIÖST aprilskämt i dag!

När jag vaknade hade jag fått ett sms: "Även Apollo på väg mot konkurs! Stora likviditetsproblem".

Märkligt, tänkte jag. Hur kan det läcka ut att de är på väg? Ett sånt rykte sänker ju ett företag totalt, kunderna sticker.

Beslöt mig för att äta frukost och kontemplera alternativen i lugn och ro innan jag ringde den återfallsgrekkollega som skickat messet.

Det får bli Sterling till Aten och sen inrikesflyg till Karpathos på försommaren, tänkte jag. Och i september Sterling till Aten och Blue stars nya förbindelse till Amorgos.

Visserligen blir det dyrt, jag har betalat rejält för Apollobiljetterna till båda resorna, men det får gå. Huvudsaken är att det blir av. Och bankerna får vara lika generösa som de var med kortkunderna hos Fly me.

Till frukosten läste jag som vanligt tidningen. I en artikel om nåt vad-som-helst stod det: "Nej, det här är inget aprilskämt, det är faktiskt sant". Och DÅ kopplade jag! Och kunde ringa upp den skämtsamma kamraten och förklara att jag faktiskt gått på det i bortåt 20 minuter
Svara med citat