Visa ett inlägg
  #43  
Gammal 2008-06-26, 03:01
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Matsäck på planet?

Oavsett av vilken anledning flygbolagen har infört detta, att det inte är tillåtet att äta egen medhavd mat på flyplanet, så finns det hos de flesta (charter)bolag idag. Och vi har inte med motiveringen att göra! Om det är för att skydda allergiker, för att tjäna pengar eller bara av hygieniska/praktiska skäl spelar ingen roll!

De bestämmer villkoren för vår transport! Och det är upp till oss att följa dem!!! Lågprisbolagen lever ofta på försäljningen ombord! Och i de flesta fall kan man beställa mat när man bokar biljetten. Om man vill. Jag gör det aldrig för jag håller fullkomligt med om att den inte är speciellt kul... För det priset. Dessutom sover jag större delen av resan ner... Det gäller att ladda så man orkar med...

Till Grekland rör det sig om 3,5 timme plus lite före och efter. Det klarar de flesta utan mat. Det finns ju undantag för barnmat och specialmat.

I och med att vi betalar biljetten så har vi också godkänt de villkor som flygbolaget ställt upp. Vissa här anser tydligen att de har rätt att bryta de villkoren utan minst eftertanke! Då har man också per automatik avsagt sig rätten att klaga på flygbolaget om de inte avgår i tid eller andra problem. Som när de landar på fel flygplats, som jag varit med om en gång... Ett avtal är ett avtal och det gäller åt båda hållen. Respektera det!

En nödlandning kostar mellan 200.000 - 400.000 beroende på flygplats... Som ett antal fyllon och bråkstakar fått erfara. Det finns ett antal som blivit tvingade att betala!

Blir det för vanligt med egen mat så kanske det införs en "kontrollavgift" för medhavd mat! Då kanske flygbolagen kan få passagerarna att respektera de villkor som de accepterat från början?!

Jag tycker ärligt talat detta bara är dumt! Antingen beställer man mat eller så avstår man helt under flygresan. Enligt reglerna finns det inget mellanting! Ska det vara så svårt att förstå?