Visa ett inlägg
  #28  
Gammal 2008-06-23, 09:02
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Matsäck på planet?

Citat:
Ursprungligen postat av Ella Visa inlägg
men stackars dig, Paddington
Citat:
Ursprungligen postat av MonkanS Visa inlägg
Håller med föregående. Stackars dig(...) Du kan ju inte hjälpa det..
Jag har ingen aning om vad Paddington har för självbild eller syn på sina allergier, men jag blir ganska upprörd över den attityd ni visar i dessa inlägg. Jag tycker det är rent oförskämt att säga "stackars dig" på det sättet! Paddington har säkert som andra allergiker hittat sitt sätt att leva ett fullgott liv - kanske på många sätt mycket hälsosammare än ni lever fast ni låter så präktiga i de här inläggen.
De flesta livsmedelsallergiker saknar inte det de inte kan äta. De livsmedlen man inte tål är ju förknippade med olustkänslor, det är inte märkvärdigare än att man inte saknar sådant som man inte tycker om.


Sedan så blir jag verkligen förvånad över att inställningen "jag tar min mat i alla fall" är så stark i den här frågan. Dessutom med ursäkten att "min mat är inte allgergiframkallande". Det är rent siktsnack! Det finns ingen mat som inte kan vara allegiframkallande för någon!

Jag har flera gånger tydligt sagt att jag anser att det är ett hån och en dubbelmoral från flygbolagens sida att skylla förbudet att ta med egen mat på eventuella allergiker. Jag har också tidigare, när de "undanböjde" att man tog med egen mat, haft smörgåsar och annat med mig. Numer har flera flygbolag tydligt uttryckt att det är förbjudet att ta med egen mat - och då är det självklart för mig att om man väljer att handla med dem, dvs köpa flygbiljetter, så accepterar man även deras villkor! Det är ju grunden för alla affärer!

Senast redigerad av Elisabet den 2008-06-23 klockan 09:43. Anledning: stavfel