Visa ett inlägg
  #21  
Gammal 2008-06-22, 21:49
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Matsäck på planet?

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast Visa inlägg
Det är ju inte bara nötter inte folk tål det är ju äpple o apelsiner mm. Så antingen beställer man sin mat på flyget eller så får man äta innan man lyfter ifrån vilken flygplats man nu flyger ifrån.

Det är ju inte långa flygningar under sommaren i alla fall.

Nu gäller detta inte mat tänk alla dom som måste bolma det värsta dom kan innan dom går ombord på planet finns många allergieker som inte tål rök för det luktar ifrån kläderna.
Jag tar med egen matsäck på flyget som jag sa i den andra tråden.. och tänker på allergiker. Inga nötter alltså. Apelsiner har inte ens fallit mig in att ha. Blir ju så kladdigt att skala. Frukt över huvudtaget får anstå till man kommer fram till resmålet. Detta gäller för mig... smörgås med ost o sallatsblad. Kalla pannkakor. Nånting vill man faktiskt ha att äta på planet. Inte bara för hungerns skull.. utan även för myset. Kan ju hända att det kan bli en liten zuchinipaj som någon skulle ha. Det lät så himmelens gott..

För den som är allergisk mot rök kan jag mycket väl förstå om någon stinker rök långa vägar. Men vad gör man.. jag är inte allergisk mot det.. men tycker att det stinker .. urrk.

Starka parfymer är en annan sak som inte är så trevlig. Om någon har dränkt in sig fullständigt med nåt lukta gott. Gäller då faktiskt båda könen. Men som man får finna sig i ändå.

//Monica