Visa ett inlägg
  #212  
Gammal 2014-10-09, 17:12
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Torsdag 9 Oktober. Finalen



Torsdag 9 Oktober. Epilog. Vid hemmets härd.

Onsdagens hemresa bjöd förvisso på en del överraskningar. Vi noterade att Security på Samos Airport vänligen avböjde när vi skulle plocka upp våra tvenne Laptops samt Androiden . Behåll dem kvar i era handbagage. Ett kilo vindruvor fick ävenså passera kontrollen obemärkt.

Heltvisst kände jag under onsdagens morgon visst obehag känna över att ur ränselns botten taga fram mina fodrade manchesterjeans som under fem veckor icke skådat dagens ljus. Lägg därtill att påtaga strumpor i sandalerna vid pass klockan halvsju på onsdagens morgon. Men, hemresa är ändock hemresa…

Mina shorts hade sett bättre dagar och dumpades i hotellets papperskorg. De hade näppeligen klarat en omgång i tvättmaskinen utan att falla sönder i sina beståndsdelar.

Säkerhetskontrollen på Athen Airport var dock hård. Upp med Laptops och Android att kontrollera så ingen diskret sprängladdning sig under skalen doldes.

Vid Security på Arlanda kollades i och för sig våra Laptops, men vår taxfreepåse – vederbörligen förseglad - kollades icke av någon anledning. Den fick passera utan att kvittot kontrollerades..

Låt mig så här avslutningsvis göra en liten utvikning. Min trivsamma Hustru Birgitta är en i sanning utomordentligt skicklig administratör och organisatör. Hon kollar årsvis i förväg på nätet efter bra biljettpriser och dito tider. Bokar flygstolar, hotell samt färjeturer. Allting fungerar precis perfekt när vi avreser, och hela den planerade turen, in i minsta detalj.

Lägg därtill att Birgittas sällskap under resorna i arkipelagen är ett under av trivsel och samvaro.

Väl komna hem har jag som tradition att fara ut att inhandla en fin blomsterbukett till Hustrun som tack för allt arbete hon nedlagt för att göra vår resa så perfekt den bara kan bli.

Arne
Svara med citat