Visa ett inlägg
  #106  
Gammal 2023-01-20, 14:34
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Älskade Kreta, nu är jag här igen!!!

Nu är jag lyckligt hemkommen sen igår afton.
Som vanligt är det alltid jobbigt att i arla morgonstund (klockan 3 grekisk tid) och resa Chania-Aten-Arlanda och slutligen Umeå. Till Umeå hade jag inte övergång, så där fick jag ta ut min stora väska och rullatorn från specialbagaget och bära dessa plus Fjällrävens rygga och en rejäl käpp till incheckningen en trappa upp. Det var nu jag insåg att jag skulle behöva 3 armar och händer! Så idag har jag verkligen ont i ryggen. Jag har även konstaterat att det är för bökigt att ta med sig rullatorn, då jag bara använde den två gånger.

Av min kära taxichaufför fick jag en stor flaska olivolja. Han är en pärla söm kör mig överallt på Kreta och till en billig penning. Vi har även så mycket att samtala om varje gång.
Och tänk att ha sådana vänner som vattnar alla mina växter under tiden jag är borta samt ser till min post. Denna gången fick dom även hämta ut ett par paket i olika omgångar hos mitt postombud. Därtill stod en bukett med tulpaner på mitt köksbord samt hallon och lingon i frysen! Jag är verkligen lyckligt lottad!




Plastflaskan lyckades hålla, trots att den fick en liten knäck på halsen.

Trött Birgitta
Svara med citat