Visa ett inlägg
  #71  
Gammal 2015-09-17, 18:44
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Peloponessos – here I come!

I morse sa jag adjö till underbara Pylos med ett: Hejdå Pylos, vi ses igen till våren. När det var klart blev jag hämtad av anneli56 här på forumet. Hon var så himla snäll som körde hit för att köra mig till Koroni! Tack snälla Anneli!



När vi kom fram checkade jag in på hotellet varifrån jag hade denna utsikt från balkongen.


Sedan hade vi, tillsammans med två andra svenskar som har hus här, en mycket trevlig pratstund på ett av ställena längs den fina hamnpromenaden. Det är 15 år sedan jag och Annelie träffades, och ingen av oss hade åldrats. Visst är det fantastiskt.

Resten av dagen gick åt att reka och fota i byn och uppe på fästningen. Koroni skiljer sig mycket från Pylos, och det är just det som är så roligt med att resa runt, man får uppleva så många olika saker. Koroni är hur fint som helst, och mycket mer fotogeniskt än Pylos, om man gillar att plåta - som jag gör – finns det hur många motiv som helst.



Jag gillar att det är så mycket färger, som på denna bild.




Vyn över byn är inte dum den heller.


Förutom att vandra omkring i byn har jag gått upp till fästningen. Jag ska dit igen, för där var jättefint.



På vägen upp träffade jag några damer som bar den här brickan. Jag blev förstås nyfiken och frågade vad det var, och fick en lång förklaring.




Senare träffade jag den här damen som lagade ett otroligt långt fisknät. Jag frågade om hon skulle gå igenom hela nätet, och svaret var ja.


Jag förstår att det är många som är nyfikna på vad jag åt till lunch idag. Här kommer svaret.



Surprise! Lunchen kostade 1 € mindre än i Pylosområdet. När jag skulle dricksa sänkte ägaren priset med det jag hade tänkt ge i dricks. Kan bara hända i Grekland.




När jag kom hem på rummet vid sexsnåret hade min vackra utsikt byts ut mot denna Om ni har läst Liftarens guide till galaxen förstår ni hur jag helt plötsligt fick det. Nu ska jag gå ut och äta.
Svara med citat