Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2011-06-22, 01:33
IngegerdNs avatar
IngegerdN IngegerdN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm / Rethymno
Inlägg: 228
Standard Sv: Det händer...hela tiden!

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
IngegerdN, som jag träffat ett antal gånger nu sedan oktober o feb-mars, kom ner igen i april-maj och tillbaka igen i maj-juni i 4 veckor efter bara 2 veckor i Sverige...en sann pendlare som har minst 2 resor kvar till Kreta i år
Och om 20 dagar kommer jag tillbaka igen ! Men den här gången blir det bara 2 veckor och tillsammans med min syster, dotterdotter och hennes bästis.

Citat:
Ivi bjöd med mig på en utflykt till några byar som heter Maroula, antika Elefthema och Arkadiklostret. Maroula var fantastiskt vackert och Arkadiklostret var intressant liksom antika Elefthema som man håller på att gräva fram, tack Päivi och Lasse för den byturen.
Intressanta ställen, som jag också kan rekommendera som utflyktsmål.

Citat:
Det i särklass käraste besöket hitills är min son som jag inte sett på ett helt år som kom ner till mig en vecka för 700 kr och bodde hos mig! Det var sååå kul att se honom, prata med honom, umgås med honom.
Trevlig kille som jag hade förmånen att träffa!
Citat:
En av gångerna...när också min son var med...åkte vi upp till Argyroupoli med vattenfallen och åt en god middag. Det är verkligen vackert där. Skuggigt och med porlande vatten överallt...en rofylld oas! Dit vill jag gärna åka fler gånger.

Tillhör mina favoritställen att åka till för en god långlunch/middag! Svalt och behagligt under den varma årstiden. Min favorittaverna är den som ligger längst ner - heter Mύλος (Kvarnen) nånting.

Citat:
...och min södervända lägenhet är faktiskt sval vilket är en glad överraskning. Solen når aldrig in i lägenheten, beroende på att den ligger på bottenvåningen, inte ens balkongen ligger helt och hållet i sol och bara mellan halv 12 och halv 5. Jag har köpt en golvfläkt och hoppas jag slipper köpa någon AC när tempen når 40 grader. På tal om balkongen! Jag har fått ett parasoll...av min hyresvärdinna! Och jag har köpt en Bouganvilla och 2 spaljéer för att få insynsskydd och något för växterna att klänga i.
Underbart vackra bilder, Yvonne!! Så skönt att lägenheten inte verkar bli en bastu när temperaturen stiger! Balkongen med alla vackra växter kommer att bli en liten oas i sommar - härligt att bara sitta där och njuta.

//IngegerdN
Svara med citat