Visa ett inlägg
  #36  
Gammal 2007-07-02, 14:10
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Sv: Hur träffades du och Grekland?

Min första resa till Grekland gick till Halkidiki med tjejkompisarna. Egentligen ville vi helst till Italien, men vi var fattiga studenter och Grekland var billigt (då!). Så OK då, det fick väl bli det då. Lite besviken var jag allt, men OK.

Transferbussen från Thessaloniki gick genom en minst sagt sagt enahanda grekisk landsbygd. Torrt och brunt var det, och inte alls särskilt vackert. Jag var skeptisk. Men när vi kommit över på Kassandra-halvön öppnade landskapet upp sig, blev grönt och vackert och HAVET... Jag vet inte vad exakt jag fastnade för i Grekland. Hotellet vi bodde på var av vanlig enkel grekisk standard och jag råkade ut för en olycka på resan och gjorde mig rejält illa i armen, men ändå... Jag fastnade! Tyckte det var vackert, älskade värmen, havet, stämningen - ja, allt. Och lovade mig själv att snart komma tillbaka. Sedan dess har det främst blivit Kykladerna för min del - det är Grekland för mig. Jag älskar att resa och vill gärna se mer av världen, men till Grekland längtar jag hela tiden tillbaka.
Svara med citat