Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2010-11-17, 22:27
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Man måste veta vad man köper när man gör affärer med Ryanair. Har själv åkt med dem 5-6 tur-och-retur-resor utan några som helst problem.
Flygplatserna ligger långt från de orter de anger, många extra avgifter blir det när bagage, kreditkortsavgifter mm är adderat till bokningen.
Servicen ombord är alltid OK men kanske lite opersonlig. Flygplansflottan är en av de modernaste i Europa! Jag har ALLTID landat och startat på tid!

Med ca 60milj passagerare per år och en nagel i ögat på både myndigheter, traditionella flygbolag och misshandlade psgr är det solklart att det ibland blir fel och stora rubriker.

Jag skriver igen; "vet man vad man köper och vilka konsekvenser en irregularitet kan innebära, då blir man inte överraskad över Ryanairs beteende"

Vill man ha trygghet köper man biljett med flygbolag som erbjuder en produkt som ger skälig ersättning,god service och snabba lösningar för att ta passageraren till sin destination utan merkostnader för densamme.

De är naturligtvis olika från person till person hur mycket denna extra trygghet får kosta.

PS Ryanair har inget att säga till om, om de av flygtrafikledningen blir omdirigerade till annan flygplats. Vad jag vet ingår heller inte Liege som destination i Ryanairs ordinarie utbud så lösningen med en diversion och sedan busstransport var inte speciellt ortodox i flyget värld!

PPS Jag har absolut ingen anknytning till Ryanair. Tvärtom jobbar jag just på ett av de många andra större flygbolag som finns i Sverige/Europa, men någon rättvisa ska det väl ändå vara även om det nu är konkurrenten som det hackas på :-)

Senast redigerad av SteffTee den 2010-11-17 klockan 22:46.
Svara med citat