Visa ett inlägg
  #21  
Gammal 2011-06-02, 07:35
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Nagon som tagit en grek med hem till Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe Visa inlägg
Så ni vänder åter till Sverige Monica..förstår det! Jag tog hem en grek för 25 år sedan så vad som gäller idag är ju annorlunda! MEN viktigast är att lära sig Svenska språket så fort som möjligt. Men Elpis har gått i konkurs och finns inte längre. Som Katerina säger så kör Combitrans och även DSV har vecko turer till Athen och Sverige. Men bra tips om grekiska föreningen kan vara någon som har andra känningar och just nu verkar det vara en del Greker som återvänder till Sverige...

Lycka till Camilla
Hej Camilla

Ja, halva familjen i alla fall, karln väntar tills senare i höst och hoppas att hans jobb ska komma igång nu under sommaren, men jag tvivlar. Sonen har skrivit Panelines så i höst får vi se vart han kommer in. Som sagt karln väntar in sonens skolgång plus att han drar på att komma upp till Sverige igen.

Under de 9 år han bodde i Sverige trivdes han inte, så jag förstår att det är svårt att börja om igen. Fördelen är att han pratar flytande svenska den här gången och har yrkeserfarenhet från Sverige. Men han har inte tänkt att stanna längre än att Grekland kommer på fötter igen.

Allt känns ganska jobbigt just nu att behöva bryta upp med dessa promisser, den är ju inte direkt självvalt denna situation.
Svara med citat