Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2020-08-02, 06:44
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 890
Standard Sv: Öluffa eller Bo in sig?

För mig är det "mera Grekland" så där i allmänhet som gäller. Jag har helt enkelt inte varit tillräckligt ofta och mycket i Grekland. Måste få mera för att veta vad jag sen vill. Skulle vara härligt att hitta sin egen plats som många har gjort. Men jag har tyckt om alla ställen jag har varit på och det är många år mellan resorna så det är svårt att sammanfatta. Har aldrig varit på samma plats två gånger. Eller, jo, jag har varit tre gånger på Kreta, men aldrig på samma plats där heller. Kreta är ju förresten så bra att det gott och väl skulle räcka med att bara göra resor dit. Men, det finns så mycket mera....

Skulle gärna bo in mig, men på en en veckas resa hinner man inte riktigt med det. Skulle gärna öluffa lite som på prov för att se hur det funkar. Sen å andra sidan är det grekiska fastlandet väldigt intressant så att resa runt där är väldigt lockande.

Vi skulle ju, om Covid-19 inte fanns, ha rest till Evia i maj. Där skulle vi ha bott på två ställen, Karystos och Marmari. Det skulle ju igen ha varit en en veckas resa så ingen lång vistelse, men jag såg verklgen fram emot resan för Evia verkar så intressant. Men nu gick det ju som det gick.

Nästa chans att resa för oss är nästa år. Kanske.

Men i princip skulle jag gärna både bo in mig och resa runt på ett eller annat sätt. Beror ju på vad som skulle kännas aktuellare just då. Aldrig kryssning (om jag inte blir bjuden av en miljonär med egen båt, men det lär ju knappast hända ) eller AI.

Två ställen som jag inte har varit på och som jag absolut vill uppleva: Akropolis i Aten och Delfi. Skall jag lägga till Meterora och Monemvasia och Leros av öarna? Där ser man, det tar aldrig slut.

/ Anne
Svara med citat