Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2020-07-31, 14:08
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Öluffa eller Bo in sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Jag gillar väldigt mycket att Bo in mig. Att vistas längre på en och samma plats för att bo in mig och riktigt uppleva stället som jag befinner mig på. Hitta små smultronställen, träffa och språka med lite människor mm.

Dessutom är det så att när jag kommer till ett nytt ställe så vill jag helst packa upp min resväska och hänga in / lägga in alla kläder mm i garderoben. När det är gjort och jag har öppnat balkongdörren eller fönstret, tittat ut över omgivningen ...... ja då är jag "hemma" och mår gott.
"Wherever I lay my hat ......"
Precis så känner jag också. Efter att ha luffat runt i vårt eget land och bott på åtta olika hotell under två veckors tid, känner jag det ännu mera. Faktiskt var förra årets två veckor på Tilos alldeles för kort. Man hann knappt packa upp förrän det var dags att packa igen, och de bekantskaper vi gjorde hann inte utveckla sig till vänner. Det kändes väldigt kort och väldigt ytligt. Just mötena med människor är det som känns viktigast. Viktigare än att bocka av ännu en ny ö på listan. Om vi hade varit sådär 40 år yngre skulle jag nog gärna ha öluffat, men inte nu längre. Nu vill jag stanna länge på en och samma plats för att verkligen lära känna den och dess invånare. Och eftersom det är på Karpathos vi har så många vänner, är det där vi lär tillbringa de flesta semestrarna även i framtiden. Det är vår "sommarstuga", dit vi åker för att bara koppla av. Det finns inte mycket som är nytt för oss att upptäcka på ön, och det behövs inte heller. Vi mår så bra bara av att få vara där.

Karin
som ser fram emot fyra veckor nästa sommar
Svara med citat