Visa ett inlägg
  #32  
Gammal 2015-09-14, 16:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Peloponessos – here I come!

Har haft en fantastisk dag igen, jag och min förbannade fyrhjuling. Men jag börjar med några bilder från i går kväll. Jag gick först en runda i byn och tog ett gäng bilder i det vackra kvällsljuset. Sedan gick jag till Taverna Grigoris, där menyn fanns inne i köket, och det älskar jag.



Jag beställde in spenat med bönor och lamm i ugn. Båda rätterna var otroligt goda. Jag åt ju ensam, ändå kunde jag inte låta bli att högt utbrista i ”jäklar så gott”. Det var verkligen något av de godaste jag ätit på flera år i Grekland.



Spenat med bönor. Mums!

Jag noterade att det var lite folk i rörelse. Kanske det kom flera senare på kvällen. En annan sak jag har tänkt på är att valet på söndag känns om att det ska ske nästa år. Inte en enda valaffisch har jag sett.

I morse var jag uppe med tuppen, eller snarare med hunden, för det var skall som väckte mig.



Kring sjusnåret bjöds jag på detta vackra ljus.

Efter frukost körde jag mot Gialova lagoon. Jag stannade vid Golden beach och tog några bilder i det vackra morgonljuset.



Vink vink.

Sedan vandrade jag upp till Paleokastro för att fotografera Voidokilia beach uppifrån. Jag trodde aldrig att mitt knasiga ben skulle klara vandringen, men – tack ben – det gjorde jag.



Bildbevis! Bättre bild över stranden finns med som Veckans bild, och ni vet var ni hittar den inte sant.

Sen gjorde jag en massa annat, som att köra vilse, och titta på vattenfall. När den gamla kroppen gjorde sig påmind om att den inte är så ung som den en gång var, körde jag till Gialova och åt en av de största greksallader jag har sett. Galet god var den också. Så klart. Gialova är riktigt trevligt, och för den som undrar går det charter dit.



Grekisk sallad och FIX på Taverna Elia i Gialova.

I morgon kör jag någon annanstans.
Svara med citat