Visa ett inlägg
  #86  
Gammal 2007-08-26, 23:48
ikaros ikaros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Inlägg: 26
Standard Sv: Peloponnesos brinner - Sammanslagen tråd

Heldigvis er det stille, og det virker som om det er kontroll i områdene rundt Kalamata i kveld.
Det blusset opp i området nordenfor sykehuset tidligere ikveld, men det skal nå være slukket. Luften er imidlertid full av sur røyk, -som om det har vært brann i en søppelhaug. Luften, markene som ikke er brannskadet og strendene er fulle av aske, - som etter et snøvær i fjellet i Norge i september, bare at nedfallet er sort.
Det er vindstille i området og det er kjempebra!!! Håper det varer!
Det vil lette situasjonen for hele området og gjøre det enklere å få katastrofen under kontroll.
Heltene i Hellas må være brannmennene! Mot, utholdenhet og styrke, samt en fantastisk uselviskhet! Jeg og mange andre er de evig takknemmelig for innsatsen!!!
Jeg håper inderlig at det blir igangsatt gransking etter dette, og om det finnes skyldige som ryktene antyder, må de bures inne. Det må virkelig være gale mennesker og ideer som kan utløse slike handlinger.
Er det profitt eller politikk? Det antydes også terror aksjoner, men hva har grekerene gjort som fortjener en slik vanvittig handling?
Jeg er glad for at det ser ut som om mine venner i Kalamata og omegn kan få en rolig natt, med søvn og hvile, men jeg gråter over å tenke på alle de i Hellas som fremdeles kjemper for livet, hus og hjem, og eksistensgrunnlaget sitt.
Svara med citat