Visa ett inlägg
  #40  
Gammal 2021-07-10, 17:22
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Catch your dreams...

I morgon bitti sätter jag väckarklockan på 3.30 för hemfärd.
Jag kommer nog hem så svettig som jag aldrig varit förut och ändå har jag inte legat och solpressat en enda dag. Det har liksom varit lite för varmt för mig under denna resa. Har det med åldern att göra?

Denna gång har jag inte skickat några vykort, eftersom dom förra inte har kommit fram ännu, avsänt från Amorgos för över en månad sen. Janne, vad ska vi göra med den grekiska postgången? Eller svenska? Det var bättre på vår tid!

Idag har jag varit till Kata Daratso och träffat Anita, som driver taverna Orexi, tillsammans med sin man Jannis. Pollebosses Lisbet och jag hade stämt träff där. Som vanligt var det underbart att träffa dom och samtidigt prata svenska för första gången på denna resa.

Jag packar nu ränseln för denna gång och samtidigt som jag funderar på var jag ska gå och äta middag. Ett angelägt problem. Blir det grannen till Hanim Lounge, To Steki eller blir det jazztavernan Colombo? I alla fall blir det en ouzo-nattfösare på Röda Cykeln. Där hade jag en skön upplevelse när 2 musiker hanterade sin gitarr och bouzouki galant.

Bilder från gårdagskvällen på Röda Cykeln.












Och så hade vi en liten dansare framför musikerna!

Birgitta.
Svara med citat