Visa ett inlägg
  #27  
Gammal 2021-07-07, 17:12
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Catch your dreams...

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Underbara bilder Birgitta! Speciellt den från Loutro.

Tänk att Elvis fortfarande finns kvar. Du/ni har ju skrivit om honom sedan Hedenhös. Vet du hur gammal han är?

Njut nu av Chora Sfakion.
Elvis är 10 år och mamman till honom, Lucy som är Flora och Haris hund, är 12 år. Bägge två känner alltid igen mig och Elvis kommer ofta in till mig på mornarna.

Idag har jag bytt studio här på hotell Samaria. I går fick jag en studio i ett annex med en slingrande trappa upp. Jag förstod att detta inte skulle gå så bra, ty det fanns inga räcken. Då fick jag hjälp av städerskan att komma upp. När jag skulle gå och äta middag gick det bra och för säkerhets skull tog jag med mig min käpp, som hittills hade legat i väskan.
Men det hjälpte inte när jag skulle till min studio. Så jag gick på knä uppför stentrappan tills två män såg mitt dilemma och hjälpte mig. Sår på mina knän, men numera har man alltid handsprit till hands.

Idag pratade jag med hotellägaren och jag fick byta studio.
Anna Studios, och vilken lyx! Inga trappor över huvud taget men en brant backe. Ni som har varit här känner till Stavris, det är den backen. För några år sedan uteslöt vi Stavris p.g.a. backen. Jag hade besvär med ett knä. Visserligen har jag artros i bägge knäna nu, men jag klarar av backen.

Här har jag en studio med himmelsk terass med utsikt över taverna Three Brothers och Vrissi Beach. Spis och ett lika stort kyl som hemma. Har även en fin utsikt från mina två fönster (baksidan av Stavris). Nu har jag avfärdat mina tankar på att åka resterande två dagar här till Anopoli.

Nu hoppas jag att jag ska hålla mig vaken till klockan 10 ikväll så jag får se/höra på kvällens EM-match!




Utsikt från mitt fönster.



Utsikt från min jättealtan, Vrissi Beach.




Three Brothers




Min altan har även blommor.

Birgitta
Svara med citat