Visa ett inlägg
  #23  
Gammal 2021-07-06, 16:49
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Catch your dreams...

Igår kväll när jag packade för resan till Chora Sfakion funderade jag på varför jag packat 3 par långbyxor, men bara ett par shorts. Det borde vara tvärtom! Som tur var har jag också packat en sval klänning.
Nu visar väderleksprognosen att det ska vara cirka 5 grader mildare här i Sfakia än dom 34-36 det har varit i Paleochora.

Igår kväll var det dags för den sedvanliga klippningen, som Ekaterina gör så föredömligt. Jag satt och pratade med henne samt Haris efter Ekaterinas föredömliga middag bestående av kyckling och potatis i ugn. Hon sköter Haris och hans mamma på heltid, samt lagar mat till hela familjen Arkalakis. Så tills vidare är har dom anställt 2 andra på Waters Edge Cafe. Haris åker till London den 16 juli för operation, men har först några dagars karantän i England innan operationen.

I morse när jag ställde ut min väska kom hunden Elvis in till mig. Jag tyckte han grät när han låg vid mina fötter i studion. Det gör han alltid.... Goa Elvis!

Resan mellan Paleochora - Agia Roumeli - Chora Sfakion är alltid en underbar upplevelse! Vilken natur, med alla raviner, höga berg och mycket mera. Man blir bergtagen! Ett stopp gjordes på 2 timmar i Agia Roumeli för att byta färja. Chefen på Paralia taverna och studios trodde att jag skulle hyra hos honom, men jag sa att jag återkommer i oktober.

Lite bilder från resan, återkommer i morgon med rapport och bilder från Chora Sfakion.

Birgitta.



Lämnar Paleochora.




Krokodilen i närbild.






Avgång från Loutro.
Svara med citat