Visa ett inlägg
  #27  
Gammal 2013-05-08, 20:12
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Samos stad i jämförelse med andra?

Håller med Ricy og hans tips på øyer/steder... Paros synes jeg er bedre for dere enn Vathy. Jeg liker også å gå rundt og titte i butikker , på folk osv. om kvelden og persolig gir ikke Vathy meg det.
Som blir skrevet av bl.a. Ålands Tapsa så er det meste av butikker stenkt flere kvelder i uken og søndager er det meste stengt.. altså ikke en by primært for turister, men for de infødte som handler fra seg om dagen og er sammen med familien om kvelden.

Parikia har masse små smug med butikker og små spisesteder...litt som i gamle byen på Naxos...men bortsett fra det så er ikke byen spesielt koselig, da ville jeg heller ha bodd i Naoussa som også har litt å se på om kvelden... og så kan man heller ta et par turer inn til Parikia i løpet av uka... Jeg og 4 venninner skal bo på Senia i Naussa i september...de har et lite evighetsbaseng.

Parga tror jeg også ville falle i smak.. men er betydelig mindre enn Rethymnon og også Naxos.

Skiathos er også bra.

Phytagorion og Kokkari er ganske små steder i forhold til Naxos og spesielt Rethymnon, men absolutt verd et besøk og har også masse butikker som er åpne om kvelden... men ikke de typiske trange snirklete bortgjemte bakgatene..

Vathy er iallefall ikke noe for dere...

Et alternativ kan jo også være Chania på Kreta.
Svara med citat