Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2019-08-12, 14:22
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 678
Standard Sv: 3 juliveckor i Parga 2019

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Tack snälla för en mycket innehållsrik rapport! Kändes som att jag var med på resan.

Även vi reste med Synthesis Travel till Meteora. Då var det en tvådagarstur. Vi sov en natt i Kastraki och kollade in Meteora dagen efter. Håller helt med dig att Meteora är något utöver det vanliga. Eftersom vi åkte upp till bergen tidigt på morgonen slappa vi horderna med besökare.

Kul att ni besökte Metsovo också. Jag följer vädret i Grekland ganska mycket, när jag är hemma och när jag är i Grekland. (Jag gillar väder.) Metsovo hamnar ofta bland de tre kallaste platserna i Grekland. Det kan vara 32 grader på exempelvis Rhodos medan det i Metsovo bara är dryga 20 gr.

Ni gjorde verkligen Parga måste jag säga. Styx, Glikiravinen, Paxos och Antipaxos, och mer därtill. Jag brukar ju säga att Parga är det ultimata resmålet i Grekland om man vill se och uppleva saker, och jag tror att du håller med mig.

Trevligt att höra att ni hade nytta av E-guiden!

Tack tack

Metsovo var verkligen en speciell by. De som bor där verkar att trivas, och stannar kvar. Om jag inte missförstod så verkar de vara relativt välbeställda i byn oxå? Jag hade gärna stannat där någon timma ytterligare.
Jag gillar oxå väder! Speciellt åskväder!
Förra året på Kefalonia så kom det 2 rejäla åskväder på natten/tidig morgon. Jag och dottern var tvungna att gå upp ur sängarna och se på skådespelet! Och det bästa av allt är ju att det är gratis!

Ja, Parga har mycket att erbjuda. Vi hann ju inte riktigt med allt på listan. Hade planerat att resa ner ett par dagar till Lefkas västkust oxå, besökt Sivota mm, men vi får vara nöjda ändå. Så mycket som vi gjorde har vi nog aldrig tidigare gjort på någon greklandsresa.

//Conny
Svara med citat