Visa ett inlägg
  #19  
Gammal 2010-05-27, 09:53
charmangle charmangle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 9
Standard Sv: Varför skrivs det så lite om Thessaloniki & Halkidiki?

Ja det kan man verkligen undra, för Chalkidiki är helt underbart om man hamnar på rätt ställe!

Det är väl 15 år sedan nu, men när jag var där så bodde vi på en liten ort som hette Neo Marmaris, som ligger på spetsen av mittenfingret på Chalkidiki halvön. Ursprungligen en turkisk nybyggarby tror jag. Men nu ett underbart mysigt grekiskt paradis. Inte alls många turister och mycket av det där speciellt Grekiska livet. Fantastiska stränder (en lång stor strand, och många små vikar där man kunde vara helt för sig själv om man ville) och mysiga tavernor.

Vi bodde där i 3 veckor och 1 vecka i Thessaloniki. Tyvärr var min erfarenhet av själva Thessaloniki, ganska negativ. Vattnet ganska långt utanför staden kändes "förorenat", då det luktade ganska illa. Samtidigt som staden kändes grå och tråkig jämnfört med Neo Marmaris. Efter några dagar i staden ville vi mest hem eller tillbaks till vår lilla mysiga by.

Men jag kan bara rekomendera Chalkidiki som semesterort, personligen skulle jag hålla mig borta från Thessaloniki, men annars är det underbart för Sol och Bad.

Där emot fanns det inte så mycket att göra på kvällarna i form av uteliv. Detta var ju i och för sig 15 år sedan, men jag kan tänka mig att utelivet är mer utvecklat på de större semestermålen.

/Nicholas
Svara med citat