Visa ett inlägg
  #323  
Gammal 2020-03-25, 14:42
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Men som sagt, vem som gör rätt eller fel i nuläget vet vi inte förrän detta är över...

/kimmen


Vem eller vilka som anses ha "gjort rätt eller fel" när man kan summera, det är väl någonting som är totalt ointressant? En pandemi är en smittsam sjukdom som så att säga, inte går att ta på så varför utse vinnare eller förlorare???

Allt kommer att gå vidare även om världen har varit rejält omskakad ett bra ( ? ) tag nu. Jag personligen väntar på att få veta när "kulmen är nådd", dvs. när Sverige kan börja skönja att smittspridningen planar ut och inte ökar. Individer som avlider har vi haft varje höst/vinter/vår då säsongsinfluensor drar in och förbi och de allra flesta avlidna nu under Corona-krisen har så att säga, "beskrivits som att ha haft underliggande sjukdom(-ar) eller varit multisjuka". Jag tror att det mest är de som själva jobbar nära de drabbade inom sjukvården, samt de anhöriga som kan få en förståelse för det som händer vid insjuknande, förvärrande samt dödsfall. Jag skriver "tror", för jag vet inte.

Sverige kan bara ta ansvar för vad detta innebär inom vårt lands gränser, jag vill se när det blir normalläge på det mesta igen. Dessa tider är som jag skrivit tidigare, hemska och skrämmande men jag börjar personligen se små stänk av saker och ting jag börjar uppskatta igen.


/ Hasse
Svara med citat