Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2011-03-30, 17:19
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Kreta
Inlägg: 539
Standard Sv: Vanding med kameran i mitt Splanzia

Bäddsoffan väntar jag fortfarande på. Det är bara 300 m härifrån så det kommer inte bli några problem, bara vi får tag i en bil.
Den var inte så gammal och smutsig som den såg ut i annonsen. Den står på bottenvåningen i ett litet inklämt hus ("maisonetta") och införskaffades för 5-6 år sedan då ägarinnan inte längre orkade gå upp för den långa, branta och smala trappan - jag kan förstå henne. Och detta lilla hus är till salu.
Det är lite molnigt just nu, men jag var ute och tog en bild på denna bukt österut med café-gatan "Koum kari", där grekerna själva går och tar sitt eftermiddagskaffe.



På vägen dit passerade jag ett av Wardakis favoritställen Mavro Provato ("det svarta fåret"), och där ska det vara musik ikväll på gitarr och bouzouki, jag kanske kilar dit








Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Du hamnade då väääldigt nära lägenheten som var uthyrd redan Grattis till nytt boende, och till billig bäddsoffa!

//Kikh

P.s. "Fyren" är minaretet på H.Daliani, Chanias nya "innegata" om man vill äta mezedes utan att störas av biltrafik. Cafégatan med trand och vik är Koum Kapi, Chanias gamla paradgata, som sprudlar av liv året om. D.s.