Visa ett inlägg
  #159  
Gammal 2011-06-17, 21:00
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Ekonomisk kris i Grekland

Mycket bra skrivet Eija. Tack.

Vi har en "domedagsprofet" i tråden. Visst. Och? Han ger uttryck för sina tolkningar och farhågor av det han läser. Han visar dessutom var han får sin information från. Och får skit för det dessutom...

Om ni läser hans inlägg ordentligt verkar han inte vara någon nybörjare på Grekland. Jag tror han har varit där en del. Annars har han lagt en hel del tid på Nätet för att hitta information för att ge ett trovärdigt intryck. Det förändrar ändå inte hans rätt att tolka artiklarna han hänvisar till.

Jag tycker Seukel har blivit påhoppad på ett väldigt fult och felaktigt sätt. Ska inte han få skriva om hur han ser på saken, som alla andra får, bara för att han ser ett "värsta" scenario? Måste alla vara så förb.... optimistiska när Grekland stirrar ner i den ekonomiska avgrunden...? Är det realistiskt? Jag är absolut inte optimist! Tvärtom! JAG tror det går åt H....e! Ska jag få skit för det? Skamvrån nästa?

Eller är ni rädda att det han skriver kan äga en viss riktighet? Att Paradiset riskerar att rämna! Det har delvis varit ren mobbning mot honom och jag tycker det är starkt av honom att fortsätta skriva! Alla har väl rätt att göra sin röst hörd på Kalimera? Även om åsikten är obekväm!

Jag tycker ni ska lägga av! Trivs ni inte med hans inlägg, låt bli att läsa eller besvara dem då. Men det är väl han som lagt ut flest länkar till artiklar som ger information om läget i Grekland. Många som varit riktigt bra dessutom. Och om ni inte är överens med honom om hans tolkning, argumentera mot DEN då istället för att bara kritisera hur han ser på saken.

Nu får väl jag ta skit för detta... Och det brukar ju sluta bra... Så ta det lugnt! Janne har inte så mycket tid med Kalimera just nu.

Peter