Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2018-09-02, 22:24
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Patmos o Leros

Citat:
Ursprungligen postat av Oline Visa inlägg
Det stämmer inte att det ligger kryssningsfartyg i hamnen hela tiden eftersom de bara kommer på lördagar och tisdagar.
Observera vad som står i min text: jag var på Patmos mellan 22/09-28/09 (2017!). Och under denna period fanns det så gott som varje dag kryssningsfartyg på Patmos, och inte bara ett utan två då det andra guppade någon km ute i bukten. En dag fanns det t o m tre st., det tredje (som också guppade långt ute i bukten) var betydligt mindre än de två andra. Och ja, det var skytteltrafik med passagerarbåt mellan hamnen kryssningsfartyget som låg ute i bukten. Hamnområdet var belägrade med turistbussar (som transporterar folk från hamnen uppe till Choran och "Johannes grotta). Och detta pågick från ung. 9-10 på morgonen tills 16-17 på e.m.
Nej, jag vet inte hur det ser ut på Patmos annars, jag var ju där mellan 22/09-28/09 och mina kommentarer avser denna period. Och under denna period var det väldigt stökigt och då framförallt trafiken med alla turistbussar som hämtade och lämnade turister från kryssningsfartygen.

Ja, Patmos är en underbar ö. Och jag kommer att återvända. Det står också i min text.

Senast redigerad av RobEri den 2018-09-02 klockan 22:57.
Svara med citat