Visa ett inlägg
  #123  
Gammal 2014-06-21, 16:20
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Tio öar på tre veckor

Det var med sorg i hjärtat jag lämnade Iraklia. För några år sedan kändes det som att Iraklia tappat sin charm och lämnat över den till Schinoussa. Nu upplevde jag det som tvärtom: Schinoussa var ganska ödsligt medan Iraklia hade levt upp. Det kan ha berott på att halva Umeå var på Iraklia, och sånt livar ju upp vilket ställe som helst.

Jag gick upp kring 06.00 i morse för att ta några bilder i det vackra morgonljuset. Hamnstranden var förstås tom på folk, men ack så vacker.




Blue Star var i tid som alltid. Det är ett skådespel att se en så stor båt lägga till i en så liten hamn. Mycket folk ombord.



Hejdå Iraklia, vi ses snart igen.


På Naxos blev jag hämtad och körd till Hotel Agios Prokopios, där vännerna Vaggelis och Effie väntade med stora famnen. Det var är mycket kärt återseende. Jag fick ett bra rum med utsikt över poolen, och ingen sol på balkongen. Tack för det!



Utsikt från mitt rum.

Efter en lång frukost med mycket babblande med Effie och Vaggelis gick jag till stranden i Agios Prokopios. Vilken skillnad mot småöarna jag nyss har varit på. Jisses så mycket folk. En termometer utanför ”supermarketen” visade 36 grader. Varmt är det, men jag tror inte att den siffran stämmer.



Agios Prokopios beach.


Sedan gick jag till Agia Anna och käkade lunch på Gorgona. Resten av dagen har jag suttit framför datorn, och framför handfatet, där mina kläder ligger och blir rena. En sak har slagit mig: jag har idag varit på 10 öar på 14 dagar. När jag kom på det blev jag helt slut inombords. Det har gått bra, men jag gör inte om det.
Svara med citat