Visa ett inlägg
  #90  
Gammal 2015-06-25, 08:56
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Eurokrisen - den ENDA tråden i ämnet

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg

Kritikerne mener det er nok et eksempel på at de største kan drive skattesnusk med loven i hånd. På den ene siden legger det internasjonale samfunnet press på Hellas for at de skal privatisere, og slippe til internasjonale selskaper – selskaper som ikke betaler skatt. Samtidig som dette skjer er Jeroen Djjisselbloem finansminister i Nederland, og president i eurogruppen. Og han uttaler at det er helt utelukket at nederlendere skal betale for Hellas. Nederland får inntektene og Hellas taper, sier Joly.
- Og hva får Hellas? De får null. Da blir spørsmålet: hva er hensikten med dette? Dette har jeg brukt 50 år på å forstå. Svaret er at det som er viktig i verden er at aksjonærene får penger. Ingenting annet betyr noe."
Dessutom så betalar medelinkomsttagaren och arbetarklassen i Grekland redan väldigt höga skatter.
Som en vän till mig sa i våras, snart får vi skatta för att vi skaffar barn också. Tyvärr har jag inga svartvita siffror på ett papper. Inte heller tjusiga länkar att hänvisa till i sammanhanget. Jag har bara de livshistorier som delgivits mig från vänner eller bekanta som jag mött de senaste åren i Grekland. Som en väninna sa; De letar efter saker att beskatta. Har du råd att ha barn så kan du också skatta för ditten och datten. Har du någonstans att bo så har du också råd att skatta för något mer. Allt då samtidigt som den ena familjeförsörjaren kanske går arbetslös och den andre i hushållet kan ha fått lönen halverad. Alla dessa berättelser...
Därför skär det i hjärtat när man ser alla dessa fördomar...

Senast redigerad av Thira den 2015-06-25 klockan 09:09.