Visa ett inlägg
  #58  
Gammal 2015-09-16, 16:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Peloponessos – here I come!

I morse sa jag hejdå till den bångstyriga fyrhjulingen. Trots allt är jag nöjd med den, för annars hade jag inte sett och upplevt så mycket.



Den sista färden...


Idag hade jag tänkt göra en tur på havet med en glasbottenbåt. Jag hade till och med badbyxor nedpackade i dagryggan. Men fem minuter innan båten skulle gå ångrade jag mig, och det var tur det, för jag hade mycket kvar i land att fotografera och upptäcka.

Jag har inte skrivit så mycket om Pylos, och jag gör inte det nu heller, det får vänta tills jag kommer hem. Kort sagt så är det en av de mest fantastiska byar jag har varit i. Pylos är perfekt helt enkelt, och så jäkla vackert! Jag har fastnat för Pylos på ett sätt som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Några förklaringar har jag, och de återkommer jag med.

Här kommer några bilder från idag.













Nästan allt kretsar sig kring den vackra hamnen och det förtjusande torget.




Det finns bara en pytteliten strand i Pylos, men vad gör väl det när vattnet är så här ljuvligt. Många badar från ett stort cementfundament där det finns tavernor, solstolar och badstegar.



Precis som i Methoni finns det en stor fästning i Pylos. Jag blev faktiskt mer imponerad av Pylos fästing än den i Methoni. På bilden syns bara en liten del av fästingen.




Dagens grekiska sallad var den minsta hittills och det berodde antagligen på att det inte fanns FIX, så jag fick nöja mig med den Amstel. Gick bra det också, och salladen var kanongod! Jag åt lunch på En Plo, där jag även åt i går kväll. Supergod mat och mycket trevlig personal.

Jag har bott på Hotel Anezina, som är ett av de bästa, eller kanske rentav DET bästa, ställe som jag har bott på i Grekland. Tack för allt Anezina!

I morgon åker jag vidare till Koroni. Jag blir hämtad klockan 10.00, och det ser jag fram emot!

Vi hörs när vi hörs!

Senast redigerad av Kalimera den 2015-09-16 klockan 17:11. Anledning: Glömde Anezina
Svara med citat