Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2022-06-23, 08:13
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Skopelos stad - diamanten i Sporaderna

Citat:
Ursprungligen postat av Catlady Visa inlägg
Vilken utsikt, Netwolf! Och vilka trappor du måste klättra uppför efter middagen i hamnen
Själva har vi varit tvungna att överge Hotel Denise (trots den underbara utsikten från balkongen) för att vi inte klarar dessa "himlastegar" längre (för dålig kondis helt enkelt).
Jotack, det var drygt. Vi sa att till oss själva att vi går ned och tar taxi hem. Första kvällen, var vi ändå lite piggelin (och mätta), så en promenad hem vore kanske inte helt fel för kroppen. Så först gå upp genom gränderna, tills man når en trappa med 30-talet steg. Sen en brant stigning, som ledde till ytterligare en trappa med ytterligare 100 steg! Vi flåsade rätt rejält när vi kom upp och mjölksyran var på topp. Det får bli taxi i fortsättningen sa vi.
MEN. Det blev aldrig någon taxi. Vi gick varje kväll och nu är flåset klart bättre. Det ska tilläggas att vi hittade ett litet vattenhål på vägen upp vid namn Hidden Doors, där vi kunde få oss en svalkande Gin/Tonic till livs. Så kvällens spörsmål blev om vi skulle lägga pengarna på en taxi eller en drink. Drinken vann alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av Catlady Visa inlägg
Är Nostos öppet i år?
Det verkar så. Vi var aldrig där, men jag kan inte påminna mig att ngt etablissemang var stängt på hamngatan.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det förstår jag!
Vilken utsikt och vilket vackert namn!
Vi bodde på 39 steps en gång, och utsikten är ungefär densamma.
Ja, visst var det passande namn

Det är väl ett par hundra meter mellans tällena, vad jag kan se på kartan.



/Netwolf
Svara med citat