Ämne: Besök!!
Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2010-08-28, 11:14
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Besök!!

Nu kommer en rolig tid för jag väntar flera besök av vänner från Sverige.

Först ut är min äldsta dotter som kommer ikväll och ska stanna en vecka. Det ska bli underbart att vara med henne...bara hon och jag. Hon kommer också att ha med sig saker till mig som jag inte fick plats med när jag flyttade ner..och mer kaffe, plus den post jag fått efter flytten.

Nästa vecka kommer en våninna som också ska stanna en vecka och vi kommer att göra ett par utflykter medan hon är här. Förmodligen blir det en tur med gula tåget men man vet aldrig, det kan bli nåt annat också. En tur till Chania blir det säkert också.

Veckan efter kommer ännu en vän som också ska vara här en vecka....jisses vilka kul veckor det blir i september! Och alla har med sig sånt jag har saknat och kommer att sakna.

I oktober fortsätter besöken! En väninna kommer hit och stannar hela oktober, sen kommer en till sista veckan!

Det blir 2 helt annorlunda månader jämfört med juni-augusti, massor av aktiviteter och mycket fniss, skratt och prat! Absolut inget fel på juni-augusti...tvärtom...bara olika...för det har varit underbart och jag har träffat många människor och varit på många fester och jag har hunnit boa in mig och känner mig hemma nu.

Ett annat slags besök jag haft de sista kvällarna är av en kattfamilj. Det började för några kvällar sedan med en katt som jamade så förskräckligt utanför, så jag gav henne kattmat som jag la utanför min dörr. Hon var väldigt skygg och backade så fort jag närmade mig. Samma sak kvällen efter. Tredje kvällen var hon tillbaka, men då hade hon sina 3 ungar med sig och nu var hon hur kelig som helst och alla 4 ville väldigt gärna komma in till mig, men...näää....inte en hel kattfamilj in i huset. Kattfamiljen kommer iaf tillbaka varje kväll för att få sig ett skrovmål. Vi får väl se hur det går i fortsättningen. EN katt kanske inte är helt fel, men absolut inte alla fyra.




Yanna - passionär!
Svara med citat