Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2008-08-08, 01:14
Lillis Lillis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Skurup
Inlägg: 48
Standard Sv: Barnvänliga resmål i Grekland..

Så nu e det natt o kidsen sover. Det andra blev mest upprepn.som jag skrev förut,hade 2 ungar som klängde på mig.Så.ang.Tsilivi o Zakynthos: Ön har många långgrunda stränder om man känner för att köra runt,bra vägar o inga incidenter på hela veckan blev det Vi hade bil hela tiden vilket underlättar me barn,men det blir nog bara en engångslyx för vår del. Kartorna fr.Hertz stämmer lite sisådär. Men det är en trevlig ö att köra lite vilse på. Runt Tsilivi kändes det mkt grekiskt,me olivträd i det oändliga. Maten var god var vi än åt o så vänliga rest.ägare som lyfte vagnen hit o dit, o som ja skrev så var det så barnvänligt hela resan igenom(om jag nu ska hålla mig till tråden "resa med barn"). Tsilivi var nog en riktig by en gång i tiden,men nu bor här mest turister o det är nog mkt igenbommat efter säsong. Stranden duger helt klart,för nångång måste de väl städa där. På flera håll har jag läst att stället ska vara på väg att bli en partyby,men mitt i natten är man ju förhoppn.vis på hotellet me de små. O trots att vi körde genom byn ett par ggr mitt i natten så kan jag inte påstå att man skulle bli störda om natten av de barer som var öppna! Res hit om ni ska ut me barnen!!! Läs även här under "Zakynthos" för en liten varning...(åkte me Apollo=aldrig mer)
Svara med citat