Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2020-01-10, 19:49
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Bokat ännu en resa

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg

Hur blev Rhodos din grej, är det hela ön eller närmast bara Rhodos stad?

/ Anne
Hej på dig, ska försöka svara på din fråga.

Första resan till Rhodos var 2001, då bodde vi (min mamma och mina två barn, då 10 och 11 år) ute i Ialyssos, på Forum Beach. Vi tog bussen intill stan några gånger under den veckan, gick i gamla stan o kikade mm.
Sedan dröjde det till 2008 tills jag åkte tillbaka, då med dottern. Gick mycket, åkte på utflykter Bl.a. till Fjärilsdalen. 2009 åkte sonen, och min moster med.
Gick runt mycket i gamla stan osv.
Sen har det rullat på -10 - -12 åkte jag själv, då var jag pigg o rask i benen, älskade att gå många o långa promenader, mycket att upptäcka både i gamla stan och på utflykter, åkte både till Symi o Chalki på dagsturer.
Sedan 2013 har maken följt med mig på mina resor.
2015 började våra vänner följa med oss och har blivit nästan lika inbitna rhodosälskare som mig.
Har mest vart i stan, men även gjort bussturer till både Afandou och Lindos.
Eftersom jag fick en fullträff med hotell Annapolis redan 2008 har jag fortsatt åka dit (de flesta av resorna)

Nu när jag blivit sämre i rygg o höfter så är det bekvämt att åka till ett ställe jag trivs på, jag behöver inte gå o titta mig runt om jag/ryggen har en dålig dag (använder kryckor när jag går)

Tanken har allt slagit mig att jag ska prova nått annat ställe, men då jag älskar att gå omkring o upptäcka saker på nya platser skulle jag inte ha ork att göra det pga. mitt handikapp.

Sen en annan sak:
Eftersom jag har begränsad ekonomi och semesterdagar, så är jag rädd för att jag ska jämföra Rhodos och det nya stället, och inse att jag hellre hade lagt semestern på det stället jag älskar.

------------------------------------------------------------------------------

Många har frågat mig om det aldrig blir tråkigt att åka till samma plats hela tiden, och en hel del av dom har både sommar stugor och husvagnar som dom har uppställda på samma camping hela sommaren.
Då frågar jag dom, om det inte är tråkigt när dom åker till sina stugor o husvagnar? Svaret blir ett: SÅ HAR JAG ALDRIG TÄNKT PÅ DET

Rhodos har blivit min/vår "sommarstuga", kanske lite dyrare än stuga eller husvagn, men jag är TOTALT avkopplad när jag landar på Diagoras (går ner i varv redan på flyget), och vet att jag har två veckor framför mig, då jag slipper laga mat, diska och städa.

Eftersom jag sett Rhodos under så många år så ser jag också vad som hänt med stan. Många ställen har försvunnit, hotell har lämnats och stan skulle behöva en rejäl uppfräschning, men den Grekiska krisen syns både här o där.

Hoppas du/ni orkat läsa detta långa svar

Irene
Svara med citat