Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2019-06-15, 22:49
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Dags igen för egina

Citat:
Ursprungligen postat av Lappen Visa inlägg
Jajamensan Masse, huset är kvar.
Måndag förmiddag går flyget, blir en natt i aten först.
Sedan blir det faktiskt övernattning på agistri för första gången. Måste ju se denna ö också.
Moni blir det också.

Hälsning
Lappen
Så kul att läsa dina tankar om Agistri. Själv har jag bara varit över på en snabbvisit på några timmar. Men jag har gått och burit på tanken att kanske nästa gång vi ska till Egina göra en liten kombo med 3-4 nätter på Agistri. Återstår "bara" att övertyga min kära Birgit om det förträffliga i den idén. Hon tycker inte att man ska krångla till saker och ting, utan bara åka "raka vägen hem till Egina".

Alternativet är ju att åka direkt till Agia Marina och att jag sedan vid lämpligt tillfälle tar några nätter på Agistri på egen hand. Men det mesta blir ju roligare om man är två! Det löser sig säkert.

Kul att höra att du har huset kvar. Hoppas att du kan ta dig tid att skriva några rader och berätta om hur det är i byn.

Är alla ställena kvar? Är vännerna Panos och Eleni på Café Marina igång som vanligt? Sitter "Big Brother" Nektarios kvar med sina moppar tvärs över gatan? Kan man fortfarande äta supergoda Fried Succinis hos Nicos nere på stranden? Och kan man käka en jättegod middag på Big Banana (jag vet att de har bytt namn för länge sedan, men för mig heter stället alltid Big Banana) eller på tavernorna nere längs strandkanten vid hamnen?



Masse
Svara med citat