Ämne: Folegandros
Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2006-02-11, 00:22
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Folegandros

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra
Tack för alla svar! Folegandros lockar verkligen

Har hört lite olika om framkomligheten, är det så att det är besvärligt att ta sig till olika bad och stränder eller som jag har uppfattat det att det inte alls är så krångligt??? Har liksom inte lust att gå i en halvtimme från moppe/buss innan man är framme Kanske någon gång, men oftast så vill vi nog ha det bekvämt hahaha
"klipp"
Vi var på Folegandros 1996, då var det ganska svårt att ta sej fram på ön men det har nog ändrat nu. Det fanns två bussar på ön, en som gick mellan hamnen och Chora och en som gick mellan Chora och "minns inte vad andra byn heter". Den andra bussen gick också till några stränder men eftersom vägen gick högst uppe på ön så fick man promenera eller åka åsna den sista biten, promenaden upp var en pärs. Då vi var på väg hem från stranden blev bussen full, och då menar jag FULL. Någrafick alltså promenera tillbaka till Chora.
Jag tror nog att kommunikationerna fungerar bättre där nu, sedan finns det väl kanske badbåtar nu också, det har blivit en hel by nere vid hamnen, där fanns i stort sett bara en camping då vi var där.
Vi har åkt förbi med färja för några år sedan och det var en jäkla skillnad mot då vi var där.

Mvh Janérik
Svara med citat