Visa ett inlägg
  #87  
Gammal 2015-09-01, 11:09
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Frågor om Messini och Mani

Resebyrå är kanske fel ord. Turisbyrå är nog ett bättre ord. Minns inte vad de kallade sig. Ligger längs med huvudgatan i Kardamili. Det var hos dem jag fick tips om taxituren i Mani för 120 euro. Och de hade ett program på utflykter som skiftade varannan vecka. Är helt hundra eftersom jag stått inne hos dem och pratat med dem om dessa turer vid två tillfällen.Möjligt är att de nyss öppnat, har ingen aning. Inte heller vet jag ifall de endast har öppet under högsäsong. Angående organiserade turer så håller jag med om att det är roligast att göra sina egna utflykter. Samtidigt kan det spara en hel del tid om man åker på en organiserad variant i jämförelse med att man måste passa, vänta in och tajma bussar och anknytningsbussar till och från utflyktsmålet (om man inte har tillgång till bil eller moppe då förstås). Och en del gånger går det inte ens vanliga lokalbussar. Guide kan dessutom vara väldigt bra då man besöker exempelvis de historiska sevärdheterna eftersom det, i mångt och mycket, är ruiner kvar. På många sådana platser kan man betala lite extra för en guide på plats men inte på alla. Hade gärna tagit en organiserad tur till Ancient Messini t.ex.
Svara med citat